22 Eylül 2010 Çarşamba

İlk Hafta

1. Gün: 

Yağlı yemekler yediğiniz zaman ilacı almanız gerekiyor, yani öğlen veya akşam yemeğinden sonra. Ben de 6 çeyrek gibi ilk iki hapımı gövdeye indirdim. 

2. Gün:

İki hapı daha aldım. Herhangi bir kuruma henüz gerçekleşmedi. Hatta sevimsiz ve şişkin bir sivilce edindim.

3. Gün:

Dün gece dayanamadım ve oldukça şişen sivilcenin üzerine eczanede yapılmış daha önceden kullandığım kremi sürdüm. Henüz kurumasa bile dudaklarıma krem sürmeyi ihmal etmiyorum biraz kuru hissedince. Yüzümde bir kuruluk hissetmediğimden her zaman kullandığım nemlendirici olan Neutrogena'nın spf 15'ini sürdüm yıkadıktan sonra.

4. Gün:

Gece yatarken yine kremi sürdüm. Sabah yeni bir sivilcem yoktu, yüzümde herhangi bir kuruma da henüz oluşmadı. Bu gece bir eğlenceye davetliyim ve geceyi meyva suyuyla geçireceğim =)

5. Gün:

Sabah saatleri itibariyle diyebilirim ki yeni bir sivilce yok. Yüzümde veya dudaklarımda bir kuruma görülmüyor. Tedavinin 2. gününde çıkmış olan canavar sivilce iniyor. Ama çene bölgemde birkaç sivilce yanyana saltanatlarını sürüyorlar.

Bu arada günde 40 mg'dan 16 hafta ilacın etki etmesi için gereken toplam doza ulaşmıyor. Acaba doktor 16 hafta sürecek şeklinde attı mı diye kafam karıştı.

Akşama doğru birkaç gündür inmesini beklediğim sivilcenin beyaz ucu çıktığını görünce Roaccutane'ın bu 5 gün içinde üzerimde herhangi bir etkisi olup olmadığını merak etmeye başladım. Herhangi bir kuruma henüz gerçekleşmedi.

6. Gün:

Açıkçası bugün hiçbir değişiklik yok, az biraz burnumun üzeri kurudu diyebilirim.

7. Gün:

Roaccutane bilgilendirme kitapçığına göre 2. haftaya doğru aknelerinizin kötüleşmesi gerekiyor. Ancak bende bu durumun başladığını düşünüyorum. Uzun süredir çene bölgemde olmadığı kadar fazla sivilce var ve geçmeleri de uzun sürüyor. Bugün bir tanesi beyazlamış. İki tane yeni var. Hepsi de aynı bölgede, ilginç bir durum. Zaten senelerdir devamlı aynı yerde çıkan bir sivilce vardı çenemde. Yine orası ve onun etrafı dolu. Bunun dışında bir kuruma hissetmiyorum. Biraz kaşlarımda kepek gördüm ancak ciddi bir kuruma yok. Dudaklar yerinde. Bu haftasonu değil gelecek haftasonu bir düğüne katılacağım ve açıkçası o zaman kötüleşecek diye korkuyorum!



Genel Toplam:

Herhangi bir kuruma gerçekleşmedi. Her zamanki temizleyici ve nemlendirici ile devam ettim. Sabah sürdüğüm akne kremini kestim, akşamları sürmekten vazgeçmedim. Çene bölgemde uzun zamandır olmadığı kadar fazla sivilce oluştu. Bunun ilacın etkisi olduğunu düşünüyorum ancak emin değilim. Baş ağrısı, burun kuruması gibi yan etkilerle karşılaşmadım. Alkolsüz meyve kokteylleri ile kaynaştım =)

Ve ilk hafta bitti!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder