28 Eylül 2010 Salı

İkinci Hafta

8. Gün:

İkinci haftaya başlarken alnımda ufak, ama dokununca biraz acıyan bir sivilce edindim. Bunun dışında herhangi bir kuruma veya rahatsızlık tecrübe etmedim.Tedaviye başladığım 2. gün ortaya çıkan sivilce tam düzeliyor diyordum ki, bugün sanki şişiyormuş gibi geliyor. Çene kısmında bir düzelme görmüyorum. Henüz herhangi bir yan etki ile karşılaşmadım. Dudaklarımı hafif kuru hissedince Isana dudak kremini sürüyorum, bir şey kalmıyor. Bol su içmeye çalışıyorum. Yüzümde hala bir kuruma görmemek beni şaşırtsa da bu haftanın sonuna doğru ne olacağını merak ediyorum. Şimdilik bu ilacı kullandığıma memnunum çünkü en sonunda tüm bu problemlerden kurtulacağım gibi bir umudum var (inşallah). Bunun dışında regl dönemi yakında olduğundan bu aralar cildimin kötüye gideceğini düşünüyorum.

9. Gün:

Bugün sivilce sayısında bir artış yok, mutluyum. Kaşlarımda kepeklenmeye arasıra rastlıyorum. Dudağım çok sevimsiz bir yerden kurudu ki, kastettiğim yer tam kenarlar. Biraz acıdığını farkedince Isana dudak kremi ve doktorun tavsiye ettiği kremi kullandım. Bunun dışında rahatsız eden bir yan etki yok.

10. Gün:

Dün geceden beri ara ara kafamda kaşınma hissediyorum, sanırım biraz kuruma oldu umarım bu şekilde devam etmez. Herhalde o zaman şampuanı değiştirmem gerekecek. Bunun dışında yüzüm biraz daha yatışmış görünüyor, durum iyi.

11. Gün:

Yine kafamda ara sıra kaşınma hissediyorum ama rahatsız edici boyutlarda değil. Yüzüm pek kurumadı, bazen dudaklarımı hafif kuru hissediyorum, o zaman da nemlendirici kullanıyorum. Çeneme bir sivilce daha eklendi. Böylece orada inanılmaz bir artış oldu uzun zamandır olmayan. Ama artık bunun sebebinin hormonal olduğunu da zannetmekteyim döneme bağlı olarak. Haftasonu arkadaş buluşmalarını alkolsüz geçirmek hem bütçeme yaradı, hem de gereksiz yere alkol tüketmemiş oldum, aslında halimden gayet memnunum. İkinci haftanın da sonlarına yaklaşıyoruz neredeyse. Umutluyum. Sanırım bu kadar.

12. Gün:

Dudağımın tek kenarındaki çatlak gülerken ve konuşurken biraz acıdı, ben de nemlendirici ile buna karşı koymaya çalıştım. Bunun dışında yine çene bölgemde çok büyük olmayan bir sivilce çıktı. Başka rahatsızlık veren bir durum yok.

13. Gün:

Sanki çene bölgemdeki sivilcelere devamlı yenileri ekleniyor gibi. Acaba 2. haftada olası olan kötüleşme kapsamında mı değerlendirmeliyim bu durumu? Yine de görüntü çok fena değil, dışarı çıktığım zaman da renkli nemlendiriciyi kullanıyorum kapatıcı olarak. Rahatsız edici bir yan etki yok bugün. Dudak kenarını krem ile hallediyorum.

14. Gün:

Bugün pek iyi durumda değil sivilceler. Umarım bu kötüleşme kısa süre içinde geri dönmemek üzere kaybolur. Tedavinin 2. gününde, yani tam 12 gün önce çıkmış olan sivilce, iyileşme belirtileri gösterdiği süre boyunca 2 kez ölümden döndü ve şu anda neredeyse ilk günkü kadar büyük bir durumda. Haftasonuna kadar umarım her şey düzelir, bir düğün de içinde olmak üzere katılacak aktiviteler var. Bunun dışında çatlayan dudak kenarım bugün yemek yerken bana acı verdi. Dün gece başımın kaşıntısı da arada bir beni rahatsız etti.



Genel Toplam

Bu hafta ilk haftaya göre biraz daha kuruyarak geçti. Saç derisinde kaşıntı, dudak kenarı çatlamaları oluştu. Çene bölgesindeki sivilceler arttı, ancak bu artışı tamamen ilaca bağlamak doğru olmaz sanırım, menstrual dönemin de etkisi var.

Ve ikinci hafta bitti!

1 yorum:

  1. Yıllar önce kullandım bu ilacı ve sivilcelerim tamamiyle geçmişti. Birkaç yıl sonra tekrar çıkmaya başladılar rahatsız edecek şekilde. Bu ilacı içmeye artık korktuğumda farklı tedavi yöntemleri denemeye başladım. Yüzümdeki sivilceleri basınç yaptırarak boşalttırıyorum yüzüm kanlı ve şiş bir hal alıyor. Daha sonra kabuk baģlayarak dökülüyorlar. Ama en ufak streste sivilcelerim artık kalıplaşan yerlerde tekrar çıkmaya baslıyor. Bu yüzden cilt uzmanım 2 haftalık bu ilacı kullandırtıyo sadece 2 hafta hepsinin çıkmasını sağlayıp temizlemek için. Açıkcası faydalı mı olacak zararlı mı çok emin değilim..

    YanıtlaSil