17 Eylül 2010 Cuma

Başlangıç ve Hikayem

Merhaba,

Bu blog akne sorununa sahip ve Roaccutane adlı ilacı kullanmaya başlayacak, kullanan veya bu konu hakkında bilgi edinmek isteyen kişiler için oluşturulmuştur. 

Bu blogu yazmaktaki amacım kendi deneyimlerimi ve bilgilerimi paylaşmak, sizden gelecek yorumlar ile birlikte konuşmak ve düşünmektir.

Hikayem

Şu an 25 yaşındayım ve sanırım aşağı yukarı 10-11 senedir akne problemini yaşıyorum. Zaman zaman daha az, bazen daha şiddetli olarak karşıma çıkan bu sorunla başetmeye çalışıyorum. Şimdiye kadar da birçok yol denedim.

İlk başta bu durum ailem tarafından da ciddiye alınmamıştı, neticede ergenlik sivilcesi neredeyse herkeste görülen bir şeydi ve fazla üzerinde durulmasına gerek yoktu. Ancak zaman ilerledikçe ve bu durum düzelmemeye başlayınca, ben de bunun bir hastalık olduğunu anlatıp, birçok doktoru gezerek ilaçlar denemekten oluşacak macerama atılmış oldum.

İlk başlarda doktora pek düzenli olarak gitmedim. Bazen gidiyor, birkaç ilaç alıyor sonra kötüleşince tekrar başka bir doktora gidiyordum. Böyle böyle birkaç doktor gezdim, birçok ilaç denedim. Daha sonra problem kronikleşmeye başlayınca, ben de biraz para biriktirince artık meşhur doktor "kolsuz" Agop'u ziyaret etmeye karar verdim. Agop Bey, eczanede yapılan ilaçlar vererek hazır ilaçtan farklı bir alternatif sunuyordu. Bir zaman da burada tedavi oldum. Ancak her muayene oldukça fazla bir ücrete tabiydi ve bir süre düzelme sağlansa da akne tekrarlıyordu.

Daha sonra yeni bir doktoru ziyaret ettim ve bir süredir de tedavimi kendisi sürdürmekte. Tabii bu akneyle savaş halinde geçen yıllar içinde muayene olmak için gittiğim birkaç doktor Roaccutane ilacını önermişti. Ben de daha sonra internette araştırmış ve korkutucu yan etkileri hakkında yazılar okumuştum. Bunun üzerine vazgeçmiş ve her zamanki ilaçlara devam etmiştim. Ancak yakın zamanlarda biraz daha araştırma yaptım bu ilaç hakkında. Bugün ziyaret ettiğim doktorum da artık bu ilaca başlama vaktinin geldiğini söyledi. Bunun sebebi ise şu anda aknenin çok yoğun olması değil, ancak birçok tedaviye cevap vermemiş ve devam etmiş olması. Ben de bu haberi bekliyordum ve bir yandan da sanırım artık buna hazırlanmıştım.

Kullandığım İlaç ve Ürünler

Şimdiye kadar kullanmış olduğum ilaçlardan biraz bahsetmek isterim. Ancak bu demek değil ki hepsi yararsızdı veya bunlar sizin için işe yaramayacak. Öncelikle herkesin cildinin ve akne probleminin derinliğinin farklı olduğunu belirtmek isterim:

Temizleyiciler

Clean & Clear:  Pek işe yarar bir sonuç göremedim.
Nivea: Aynı şekilde pek faydasını göremedim.
Neutrogena: Yukarıdaki markalardan daha kaliteli ve yararlı olduğuna inanıyorum. Yüzünüzün biraz kurumasını sağlar, dengelemek amaçlı da yağ içermeyen nemlendiricisini kullanabilirsiniz. (Bu arada yüzüm daha fazla yağlanacak korkusuyla nemlendirici kullanmaktan kaçınırdım eskiden. Oysa bu yanlış bir düşünce. Cildinizi temizleyici ile kuruttuktan sonra kendi haline bırakırsanız tam tersine aşırı yağlanma görülebiliyor. Bunun yerine yağ içermeyen, kokusuz, güneş korumalı nemlendiriciler kullanmalısınız.) 
Clinique: Sabununu kullandım. İyi bir üründü.
Moos: Yosun içeren bu temizleyici yeni favorim. Başarılı buluyorum.

Nemlendirici olarak Neutrogena spf 15'i tavsiye edebilirim.

Maske ve Peeling

Cilt ürünleri satan bir dükkanda bir hanım önermişti bize (ben ve bir arkadaşıma) Neutrogena'nın peeling ve maske ürünlerini. Biz de bir süre kullandık. Bende olumlu etkisi olsa da, arkadaşımda olumsuz etki yaptı. Daha sonra öğrendiğimize göre akneli cilte peeling yapmak hiç de akıllıca bir iş değilmiş. Bu yüzden tanıdıklarınızın ve cilt uzmanı geçinen kimselerin önerilerinden uzak durup doktorunuzu dinlemenizi tavsiye ederim. Tabii doktorlar da kusursuz değil, örneğin Roaccutane yazın kullanılmaması gereken bir ilaç iken (çok kurutma yaptığı için) bunu yazın vermek isteyen bir doktora da gitmiştim. 

Krem ve Antibiyotikler

Tedavide kullanılan ana iki ilaç tipi yüze sürülen kremler ve antibiyotikler. Bu kremlerden  Aknefug, Aksil, Benzac, Benzamycn, Cleocin T, Clindoxyl, Differin, Eritretin, Imex, Isotrexin, Sivex, Skinoren, Tretin isimdekileri kullandım. (Hepsini yazınca gözüm korktu.) Antibiyotik olarak da Monodoks ve Tetradoks kullandım. Bir de bunların yanında eczanede hazırlanan krem ve temizleme sularını saymalıyım.

Diğer Ürünler

Clinique, Nivea ve Neutrogena'ya ait tonikleri kullandım. Bir umutla aldığım, sivilcelerin üzerine sürünce onları kısa sürede geçirmesi beklenen Clinique spot treatment gel ise pek faydalı olmadı. Ancak daha hafif akneye sahip ciltlerde işe yarayabilir.

Bunun dışında doğal ürün olarak kızıl kantaronu biraz kaynatıp suyunu yüzümü sürerek kullanmıştım, sanırım hafif kurutucu bir etkisi vardı. En azından kokusu güzeldi =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder